Pages

Saturday 30 June 2012

Persepsi Masyarakat Mengenai Menjaga Kecantikan


Assalamualaikum ,

Korang buat ape tu? Amacam terkejut tak tengok blog aku yang ini? Hehe .. cepat-cepat follow blog ni  sunglasses  Okey aku nak start membebel dah ni , bersedia dah? jom kita mulakan pembacaan. 

Bila cakap pasal jaga muka je perempuan , bila cakap pasal nak jaga kulit je perempuan , itulah dia “Mindset” kita sekarang ini.  Bagi aku semua tu perlu diubah dan perlu dihapuskan sama sekali.  Kalau boleh “Permanent Delete” digalakkan tak mau simpan-simpan dalam recycle Bin lagi , buat berulat je kat dalam tu  curly lips  ngeh.

Sebenarnya  bagi aku yang bernama lelaki nii kena jaga kecantikan juga.  Lagi-lagi jika kita yang mempunyai muka dan kulit yang bermasalah.  Kenelah ambil tindakan.  Jika kita ego dan menggangap itu semua perihal perempuan , boleh je.

Tapi bila muka dan kulit dah teruk nanti tak boleh buat apa-apa la. Sesal dahulu pendapatan , sesal kemudian tiada gunanya.

Tapi itulah masyarakat kita sekarang ini yang melabelkan lelaki yang menjaga kecantikan ni semua “Pondan” , “ Bapok” dan “Sutun?” owh tak yang sutun ni aku tambah je  curly lips  ngeh.  Haishh , berat tu kesian orang yang kita  cakap camtu.

Memangla dia lembut , tapi apa dosa dia dan apa hak kita untuk kutuk dan hina dia? Dia pun makhluk Allah juga , Allah tak pernah benci mahkluk dia tau , malah Allah tu maha pengasih dan penyayang.  Mana tahu esok lusa dia diberi hidayah?  Wait and see je , kuasa Allah kita tak tahu.

Tundukkan wajah kita sedalam-dalamnya.  Malu tau.  Tapi itulah aku nak ambil pen highlight tu aku nak highlight jap … arrr ini dia ,

Menjaga kecantikan itu normal , yang tak normal adalah kita yang menggangap ianya hal perempuan malah menuduh lagi ianya berkaitan dengan lelaki lembut sahaja.

Baiklah sini dulu bebelan aku , sekian Assalamualaikum.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share This